اهمیت نگهداری پل‌های فلزی

کد خبر: ۸۹۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 01 September 2020

 

پل‌های فلزی خرپایی محور کناره با قدمت بیش از نیم قرن ارتباط دهنده شرق گیلان و غرب مازندران به مرکز و شرق مازندران و خراسان هستند.

اهمیت نگهداری پل‌های فلزی
 تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد اهمیت نگهداری پل‌های فلزی (خرپایی محور کناره) گفت: پل‌های فلزی خرپایی محور کناره (محور رشت-گرگان) با قدمت بیش از نیم قرن ارتباط دهنده شرق گیلان و غرب مازندران به مرکز  و شرق مازندران و خراسان هستند.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی افزود: با توجه به جنس این پل‌ها که عموماً فلزی هستند،  به‌دلیل نزدیکی به دریا و تماس مداوم با بخارات خورنده ناشی از امواج دریا و هم چنین شرایط جوی مازندران به شدت در معرض خوردگی و کاهش عمر می باشند.

وی با بیان این‌که در سال های 81-82 که مسئولیت اداره  ستادی راه و ابنیه  راه و ترابری استان مازندران را به‌عهده داشتم، نسبت به سندبلاست و چند دست رنگ آمیزی ضد زنگ این سازه‌های فلزی اقدام نمودم، عنوان کرد: در بازدید اخیر اینجانب از این پل‌های فلزی خرپایی در محور رامسر به چالوس،  دوام و قوام این رنگ‌آمیزی بعد از گذشت بیش از 18 سال در مواجهه با املاح دریا و شرایط جوی کاملاً مشهود و محرز بوده است.

مرادی تاکید کرد: اما وجود برخی لکه‌های خوردگی در بخش‌هایی از اعضای خرپایی این پل‌ها،  نگرانی‌هایی را در تداوم و گسترش این خوردگی‌ها بوجود آورده است.

وی افزود: امیدوارم  پیگیری لازم در نگهداری این سازه‌های مهم که نقشی اساسی در ارتباط شهرستان‌های غرب مازندران به یکدیگر دارند، صورت گرفته و نسبت به رفع این خوردگی‌ها و صیانت از این سرمایه‌های مهم اقدام شود.

به گفته وی ساخت این  پل‌ها در شرایط ترافیکی فعلی تقریباً کاری غیر ممکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار